Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 1394 ggr
Linnah
6

(S) Supersnällt 2-årssto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HÖNSETORPS FIORENTINA
Litet shetlandssto född 2011, fux med bred bläs, vit kota bak och blå ögon, med superstamtavla och fantastiskt snäll.

Fias pappa Toy RS 346 är Super-SUCH, BIS, Res-BIS, BIM upp till 43p, A-premierad. Fias mamma Kompis Vendela är SUCH, champion, diplom, upp till 42p. Mormor Kompis Helga är smått legendarisk med 3 godkända söner, 5 diplomdöttrar och en dotter med Norges högst belönade någonsin. Fia har två syskon som har guldbelönats, den ena har diplom och 42p och den andra har blivit champion med 41p. Fia själv har bara visats som 1-åring och var då typiskt 1-årsful och fick därmed poäng därefter. :) Hon har stor potential att kunna gå bra på utställningar i framtiden.

Fia kommer själv inte att bli så stor, troligen strax över 90 cm (hon var 85,5 cm som 1-åring). Hon är den absolut snällaste och mildaste hästen jag träffat och kommer bli en fantastisk barnponny. Särskilt såna som inte är vana vid hästar eller är rädda brukar direkt dra sig till henne. Hon kan ibland bredda lite bak i skritt (kommer förhoppningsvis växa bort), men ser i övrigt bra ut och har grova fina ben och ett litet vackert huvud med pyttesmå öron. Hon är en liten häst som verkligen syns i hagen med sina blåa ögon och kritvita man!

Fia vill komma till någon som kan ge henne chansen i utställningsringen, som vill visa henne på 3-årspremieringen, men också gärna som har barn som kan få glädje av henne då jag tror hon kommer bli en fantastiskt snäll barnhäst om hon fortsätter att hanteras väl. Hon verkligen älskar all uppmärksamhet och är lugn och så trygg i alla lägen som hon kan vara som nybliven 2-åring.

Mer info på http://www.linneaornstein.se/granbacka
Kontakta mig på +46 705796894 eller info@linneaornstein.se

Linnah
0

Fia är självklart registrerad i SSS, vaccinerad, försäkrad och allt sånt. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Linnah
0

Putt

Linnah
0

Fia för ett år sedan. :)

hhejlollo
0

Har mailat dig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Linnah
3

Nu är Fia såld - till mina föräldrar. :) Så ingen större förändring för Fia, bara på pappret. Så annonsen är inte aktuell längre.