QH Sele säljes
Fungerar den till "vanlig" körning också? och tömkörning? Söker efter en sele med mjukare remmar än ex hööks sele. Tycker gjorden är så stel. Söker därför en sele för tömkörning och sedan inkörning och sedan gärna till sulky.
Jadå det fungerar den till! :)
Kan vara intressant, måste dock förtydliga, går det koppla på en hemmagjord rockard på den? eftersom den är gjort för snabbfäste? Är det brösta på den?
Om där är en "ögla" på den så går det, jag kan ta en bild till dig i stallet idag hur jag löste det med min gamla rockard som inte har Qh fästen :)
Annars finns QH fästen att köpa för runt 150:- som man bara sätter dit :)
Puff!
Hmm okej, är osäker på om det är en ögla på skakeln. Är remmarna mjuka? Min tidigare sele var så stel, spec gjorden.
Har sett typ denna sele i bole-katalogen, tror den kostar runt 2500 som ny..
Denna är lite dyrare då det är av märket Finn-tack och är en syntet :)
Bukgjorden är i gummi så den är mjuk!
Hm ja nog är det intressant, ville ju ha en i syntet då jag tror den är mjukare än i läder, dock är jag osäker på hur man fäster en gammal hemgjord kärra på den, men du har ju visat att det går… Är lite intresserad..
Den är förmodligen såld, men behåller annonsen tills den verkligen är såld.
Om du inte säljer den så skicka den till mig! Jag har lider alltid av beslutsångest! :) Särskilt när man inte vet om man ska fortsätta med hästar eller inte. Men nya tag i vår!🙂
Antar att den är komplett? bortsett tömmar och kärra då ;)
Ja jag skriver om den inte säljs :)