Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 1113 ggr
Linda
0

Norrmän

Det har ringt som galningar i två veckor nu sedan vi satte ut vår lillkille till salu.

-Första som ringde från Norge bjöd det 2 dubbla..Jag/vi sa nej eftersom det inte känns ok att sälja så l´ångt bort.

-Sedan de andra ca 4-5 st samtalen från Norge sa nästan det samma att de var villiga att betala ca 20!!! tusen..

-Konstiogt tycker jag..

-Är det många av er som säljer till Norge?

mvh Linda

nallebjörn
0

det går en hel del ponnyer till Norge och dom betalar bra. Inget konstigt.

Milla
0

var har du annonserat någonstans? eftersom det är så många norrmän som ringer

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaKihlberg
0

Jag blev uppringd från Finland & Norge när min ponny var ute på annons för att lånas ut, men det känndes lite väl långt iväg för att bara lånas ut

eva.s
0

Jag har sålt till Norge och det var som tidigare skrev -Dom betalar för sig. Det blev bra mkt kostnad för dessa människor förutom ponnyns pris så kostade dom på veterinärsbesiktningen, resa, tull osv… det ramlade iväg vilket var skönt (!?) för mig. Jag visste att dom ville ha henne.

ZABA
1

De norrmän som ringt på mina annonser har INTE velat betala för sig och då vill jag ändå inte ha några hysteriska priser för ponnyerna som är till salu. Bra hem viktigast.

Ove-D
0

Jag upplever det som att norrmännen betalar mer… Och när jag gjorde det stod köparen för veterinärbesiktning, transportkostnader till gränsen osv…

[Billan]
0

Det var nog så E.S då på den tiden. Men har man rätt individ går det nog att få bra idag också, annars har priserna sjunkit även där. Man har liksom kommit ikapp med bra avels djur  där också.