Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 291 ggr
Annette
0

Ponnyutställningar

Ställer ni ut på era shetlandsponnyer på utställningar som anordnas av annan förening än SSS? Eller tycker ni att det inte är någon nytta med det, eftersom man inte får tillgodoräkna sig eventuella bra resultat för SUCH?

Jag åker på sådana utställningar ibland. Skaraborgs Ponny Avel brukar ha ridklasser i olika nivåer. Bl a en ledklass för barn upp till 7 år. Jätteroligt för mindre barn, en vinner de andra kommer tvåa. I år et jag tyvärr inte om SPA ska ha någon utställning, har inte sett något om det ännu.

Hanna-D
0

Självklart! Jag tycker att det är kul att träffa lite andra människor och titta på andra raser ibland och det händer att det är för långt att åka till SSS och lokalföreningarnas utställningar.

Cattis
0

Jag brukar åka på andra utställningar också. Dels för att de brukar ligga nära och det är ett bra tillfälle att ta med sig hästar som behöver tränas lite mer.  De är ju trots allt meriterande för dem själv och föräldrarna ändå, även om det inte meriterar just för SUCH och dubbelguldsdiplom.

Men måste jag välja, om det är en som SSS (eller regionalföreningarna) arrangerar samma dag som en lokal, då åker jag nog inte till den lokala. Eller förresten, det beror ju lite på vilken domare som är var iofs.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Madelene_Udd
0

Jag visade min shettis på Utställningen i Håcksvik i hösten -05. Den utställningen har jag betydligt närmre till än någon utställning som arrangeras av SSS. Därför blev det så. Eftersom mitt sto aldrig var visad ville jag veta lite hur hon låg till. Poängen blev dock inte vad jag hade hoppats på…. men det är ju inte utställnignens fel  ;)

kacka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag åker också till Håcksvik som Madde gör… Känner inte till så många andra utställningar i väst…