Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 911 ggr
Lulan
0

Till Salu

Jaha då har man väl "bestämt" sig för att sälja då…:

Shettishingst född -99, fux stj. 106,5 (slutmätintyg) pass, vaccinerad, chippad.

e. Almnäs Origo ue: Måne

Högsta bedömda Shettishingsten i Sverige på bruksprovet, 4x10p.
Tävlad lätt klass i körning. Klar att starta msv klass. Mycket arbetsvillig och positiv häst som alltid vill göra sitt bästa. Bra gångarter, rör sig mer som en b-ponny med mycket bra takt och vägvinnande gång. Även körd i par och tandem.
Snäll att klippa, lasta och sko. Okomplicerad att hantera både hemma och borta, ytters lite hingstig. Kan gå tillsammans med andra hästar.

Om intresse finns så går det att köpa till en Tidaholmsrockard nr 202 och en Ideal Equesterian sele plus täcken, loksele, pisk (piskmakarens), benskydd m.m. Han säljes till tävlingsintresserad kusk som vill fortsätta tävla med honom.

Pris: 15 000
Lina Lundmark tel. 070 666 70 59

UG
0

Åh, så fin! En ponny som jag skulle kunna vara intresserad av, ifall jag inte redan hade en körponny. Hoppas han kommer till en tävlingskusk med ett aktivt hem.

dranto
0

Får man fråga (lite nyfiket) varför du ska sälja han?

Lulan
0

#2 Det får man göra - Han säljs pga. tids/penga-brist :(

Lulan
0

så puttar vi lite…

Ove-D
0

Eftersom han är så välkörd tycker jag att du ska kontakta körklubbarna i närheten och annonsera i deras medlemsblad!

paparatzi
0

Jag kan lämna en referens på hästen i fråga…han är skitläcker och kanontränad. vill man komma någon vart i tävlingsammanhang då tycker jag att man ska välja denne killen.

Lulan
0

Oh tack för det Carola :) - han är en liten pärla!

Lulan
0

Nu är han såld…. han åkte igår, jag har nog inte förstått det ännu. Fråga mig om ett par dagar hur det känns. Men han kommer att få det kanon. Han är såld en bit upp i landet hos en veterinär som kommer att fortsätta att tävla och träna honom. Så det känns ju bra iaf..