hinder för RS?
Finns det något i regelverket (som jag har missat när jag försökt läsa igenom det) som hindrar att man visar ett sto som är över 20 år för att få RS-nummer på henne?
Jag har en 22-åring som aldrig är visad (!) och eftersom jag planerar att betäcka henne i sommar (hon har haft några föl hos tidigare ägare) hade det ju varit trevligt med ett litet RS-nummer också… Vill bara ha koll på att det inte finns några hinder, innan jag anmäler henne - och är ute i god tid… 😃
Du får ett Rs nummer på stoet, vilket är bra.
Du får kritik om fördelar /nackdelar så val av hingst kan vägas in på ett annat sätt.
Poäng är frivilligt när stoet är äldre, kolla meriter på avkommerna så hon får rätt avelvärdeklass
Det enda du behöver ange specifikt är om du vill ha poäng eller ej, annars ska det inte vara några hinder såvitt jag vet. :)
#1 - att jag får kritiken har jag full koll på. Har dessutom rätt bra koll på hennes egenskaper själv också och vet precis vilken typ av hingst jag vill ha till henne för att det ska bli bra.
#2 - tack!
Poäng fick inte jag på gammalt sto när jag ansökte om ELIT trots att jag bad om det. Vi sätter inte poäng på gamla hästar fick jag till svar
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#4 I så fall är det nog en enskild domare som avviker från huvudregeln.
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om poängen i detta fallet, utan det är RS jag är ute efter.
#4 roland fransson
Medarbetare på djurskydd.ifokus