Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1195 ggr
Blue_Ice
0

Tips på bra täcken

Har problem med täckerna som jag har till min lilla hon skaver bort all päls fram vid bogen. Så nu vill jag ha tips från er vad ni har för täcke som ni är jätte nöjda med och vart man kan få tag på dessa. Sen undrar jag om det finns täcke med hals i strl 95?

Angeh
0

Har nästan alltid fått sytt in halsen på täckena med ett veck oavsett ras. Ligger dom tightare i halsen så blir det inget bogskav. Vet inte vad dom haft för hästar som modell,annars har alla mina varit onormala.

Adnocc
0

Jag använder Horseware Amigo täcken till mina små, de har helt suverän passform, speciellt i bogen…
Finns i olika tjocklekar och både med och utan hals, är lite stora i storleken så jag rekomenderar att ta en storlek mindre än normalt.

Jag beställer från http://www.stromsbergsgard.se och såg just de har lite rea nu 🙂

ssbalder
0

Vi har både börjes, amigo och mark todd till våra.

Börjes billiga vintertäcke har ny passform nu och sitter helt ok på våra som är drygt metern.

Amigo täckena har bra passform, tycker dock att de är lite långa alltså hänger långt ner på benen, inte långa i ryggen! Finns att köpa hals till oxå. Har köpt mina från England då det varit billigare än att köpa här!

Mark Todds täcken har oxå bra passform och bra pris. Finns med helhals oxå, både med fast hals och med lös.

Hör av dej om du är intresserad av Mark Todd täcken då vi säljer dom.

Blue_Ice
0

#3 har skickat pm till dig:-)