Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1666 ggr
Blue_Ice
0

Nån som provat skydd från hööks?

Tänkte beställa både stryk kappor och senskydd i strl shettis Nån som har dessa eller provat hur dom är i strl? Eller vart brukar ni beställa skydd till era små?

ilse83
1

Jag har köpt saker här, men aldrig köpt skydd Www.horseshopinternational.nl/artikelen/shetlander-en-pony.html

ilse83
0
Annette
0

Jag har köpt senskydd från Hööks. De enda gångerna de används är vid löshoppning.

PP
0

Jag köpte senskydd från Hööks för x antal år sedan. Dessa var dock 17 cm höga, om jag minns rätt. Iaf alldeles för höga för mina ponnyer som fastän de är standardstora inte kan ha högre än 14 cm. Så jag har köpt skydd i/från NL, då jag inte hittat några så korta i Sverige.

StuteriSolo
0

Hos ponnytravprylar finns senskydd som är 14 cm höga

http://ponnytravprylar.e-butiken.se

Moheda
0

#5 senskydd, 14 cm har jag. Även de som är kottäckande. Båda passar riktigt bra!🙂

PP
0

#5 Ja, jag har ju faktiskt köpt ett par ifrån dej när jag tänker efter. Fast BR kommer väl ursprungligen från NL, så jag ljög inte helt. 😛

UlrikaHalfvarsson
0

På Norells i Borlänge, Norellshastsport.se (inte kommit igång med nätshopen riktigt än) har dom små skydd, även för mini. Dock dom flesta i rosa och lila. Passform och längd har jag dock ingen koll på, då jag inte har haft behov av några skydd ännu ;)

PP
0

#8 Problemet är att de är för små - om man har standard med lite bredd på skenorna. För jag tror det är Globus skydd jag sett där.

UlrikaHalfvarsson
0

#9 kan säkert stämma :)

Maliiin
1

Jag har senskydd från catago till mina. Det är de bästa jag hittat och ligger bra i pris med :)