Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 2856 ggr
Kratern
0

Hästsläp till salu

Vi har nu köpt hästbuss så jag vill sälja vårt Kylingesläp.

1500 kg, extra bred, boggie, urlastning fram. Två inredningar, den vanliga samt en "shettisinredning" där upp till fyra shettisar får plats åkande i sidled.

Ska försöka ta bilder till helgen om någon är intresserad?

maggan
0

Var finns den?

Kratern
0

Förlåt, glömde det. 3 mil söder om Östersund

maggan
0

Ok bor i stockholm.

Johanna-Granberg
0

Får man dra den med valigt körkort?

Kratern
0

#4 Jadå, bara bilen får dra 1500 kg så är det helt OK.

Angel
0

Fast med 4 shettisar i blir totalvikten över 1500kg..  Förvånad Och då är det väl inte längre B-körkort? Tyvärr…

sonja
0

# 6. Beror på hur mkt transporten väger i sig och vad hästarna väger.

Kratern
0

#6 Det var ju inte frågan. Flört Jag kommer inte ihåg hur mycket man fick lasta i den. Ska kolla.

Sen….vem bryr sig? Polisen har sällan något hum om hur mycket en shettis väger. Hemlis

bonde
0

Vad är det för årsmodell?

Kimpa
0

Vad ska du ha för den, skick och årsmodell?

Angel
0

#8 Sant Räcka ut tungan  Låter bra iaf, vill också ha eget släp!  Cool

lilleman
0

bilder o pris vore bra. är oxå intresserad

[daytona]
0

#6 #8
 polisen bryr sig inte förrän dom ställer vagnen på en våg!!!
är totalvikten 1500 får den inte väga mer… jag har en 1800 vagn o lastar 1160 i den lagligt.dom har blivit hårdare på släp å jag skulle vara försiktig om jag vore ni. Men har du 4 shettisar i borde du inte komma upp i 1500 kg. bara du har en bil som får dra det på B kort!

"yrkeschaufför" sen ett antal år tillbaka….

Kratern
0

Det är en 93:a. Luckorna är utbytta i våras. (har bara använt den en gång sedan dess)

Vi har dragit den med en Volvo 945 (för övrigt också till salu)

Bilder kommer så snart som möjligt.

Jag lägger in dem här.

Priset är 25.000:- bvsa

Den är nyskattad och besiktad till våren -08

sofia-
0

Jag måste bara säga att jag rekomenderar er att ta BE körkort. Jag tog det i år och då kostade det mig ca 6000 med uppkörning teori och allt. Då hade jag aldrig kört med transport tidigare. Min pappa tog samtidigt som har ett antal års erfarenhet och fick det för ungefär halva priset jämfört med mitt.

FredrikN
0

Vi avaktar med BE kort tills de nya reglerna för släp går igenom.

sofia-
0

Men man vet ju inte hur lång tid det kan ta.

Jag kände att det var lika bra att ta kortet för att slippa räkna och vara orolig för vikter. Och så lärde jag mig att backa med transport, nu tycker jag det är jätte enkelt.

Ann-Christine
0

#16 Är det nya regler på gång?

Berätta mer Glad

Hanna-D
0

#18 Är förslag på att höja totalvikten. Ska leta upp en jättebra länk som jag har någonstans…

Kimpa
0

Jag har HÖRT att anledningen till varför man ska vara noggran med att lasta enbart tillåtna maxlast är för att risken att golvet kanske inte håller.
Nu tror jag ju inte att golvet går ur bara för att man lastar lite extra, men det finns väl de transporter där golven inte är så bra skötta…

Lindbygarden
0

väntar på bilder då vi MÅSTE köpa egen transport.. ( vi har tre mil till närmsta hyrsläp) Så 6 mil för att hämta kärran sen 6 mil för att lämna… JOBBIGT och dyrt!!!

Miija
0

Har också långt…4 mil enkel väg. Ledsen

[daytona]
0

halloj

satt o läste om vikterna här…vägverket kommer nog inte göra några ändringar på det här med vikter på släp FÖRE 2013!!
så var på den säkra sidan o ta BE kort!!
här står mer om vikterna.
http://www.vv.se/templates/page3wide____2958.aspx

eller köp senaste  Bilsport-Börsen o läs mer!

#20 golven kanske håller vissa gånger men du har allt annat runt om som kanske inte är byggt för dom vikterna, typ axlar eller bromsar som inte klarar hur mycket vikt som helst…körgenskaperna på ekipaget, hjullager …det är väl därför man ser en del fina ekipage vobblandes på vägarna!!!
hörde åxå att UPP till 20% överlast kostar idag 2000:-

ps. vet en häst som trampade igenom golvet när dom satt o körde, dom blev stoppade av en bakomvarande bil som tyckte det såg lite kontigt ut, bägge frambenen var igenom golvet…det var inte mycket kvar av underbenen kan jag säga! Hoppas aldrig man behöver höra talas om något sådant igen!!! Usch!

Kratern
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer äntligen bilderna (efter mycket strul)

Kratern
0

-"-

Kratern
0

-"-

Kratern
0

-"-

Kratern
0

fler bilder finns på www.stuterikratern.se klicka på till salu