Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1797 ggr
bläsen
1

hingstvisning

Hur många hingstvisningar för att bli avelsgodkänd är det för shettisar på ett år?

Jag vet att det blir i april i jönköpingstrakten.

Någon som vet något mer?

Shettisblasen.se

shettisar, utställning, körning och pyssel.

ThiffannyJ
0

2 st om året, en på våren och en på hösten, än så länge.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Johannna
1

Det är väl ändå fler än en på våren? Vet då att både Boden och Umeå har en.

Annette
0

#2. För Shetlandsponnyer är det avelsvärdering i Tenhult våren 2013. I norra delen av Sverige brukar man kunna visa på en plats också men där är inte SSS arrangör.

Annette
1

Läs gärna r om vad som gäller för avelsvärdering för Shetlandsponnyhingst.

Ove-D
0

Här finner du information om avelsvärdering för hingstar 2013. 

Kataloger

Katalog till Axevalla, Umeå och Boden beställs genom förskottsbetalning av 40 kr till SH's bankgiro 5472-6930. Ange premieringsplats och leveransadress som meddelande vid betalningen.

Boden 21 april 2013

Svenska Hästavelsförbundet anordnar avelsvärdering för hingstar på Bodens Ridklubb, Boden, söndagen den 21 april 2013. Visningsberättigade raser finns att läsa i nedanstående proposition.

Sista anmälningsdag är 2013-03-27. Efteranmälningar mottages ej.

Anmälningsavgift ska betalas senast sista anmälningsdag till SH:s

Umeå 20 april 2013

Svenska Hästavelsförbundet anordnar avelsvärdering för hingstar på Södra Umeå Ryttarförening, Umeå lördagen den 20 april 2013. Visningsberättigade raser finns att läsa i nedanstående propositon.

Sista anmälningsdag är 2013-03-27. Efteranmälningar mottages ej.

Anmälningsavgift ska betalas senast sista anmälningsdag till SH:s bankgiro 5472-6930.

Axevalla travbana 7 april 2013

Svenska Hästavelsförbundet anordnar avelsvärdering för hingstar på Axevalla travbana strax utanför Skara söndagen 7 april 2013.

Annette
0

Den på Axevalla är inte för Shetlandsponnyer. Hur det är med de andra vet jag inte.

Den avelsvärdering SSS ordnar, där det visas flest hingstar, hålls i Tenhult 13 april.

Ove-D
0

Det är anmälda shettisar både till Boden och Umeå… Så jag hoppas att de får vara med… ;-)  Men det stämmer att alla raser var visst inte välkomna på avelsvärderingen Axevalla 7 april