Jag är imponerad av sidan
Hej!
Måste bara säga att jag är impomerad av sidan! Den är tydlig, strukturerad, lätt att använda och så finns det ju både smått och gott att läsa också!!!
Själv har jag inga direkt erfarenheter av Shettisar. De erfarenheter jag har är några minnen från ett par ritter jag tog mig igenom på envisa Disa när jag började min bana på hästryggen för en si så där 22 år sedan. Jag beundrar alla de raser hästvärlden bjuder på men mitt hjärta klappar lite extra för fullbloden. Ska bli kul att få bekanta sig med Shettisarna med hjälp av er på denna sida.
mvh Madeleine

Ja, visst är den fin. Hjärtligt välkommen åter!
Tack! : )

Kul att du gillar den! 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Man blir beroende av den, snabbare än man anar :P

#0 du kanske snart skall komma och klappa på dem så du åter inser tjusningen med dem. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vad roligt att du kommer med positiv feedback om sidan fast du inte är aktiv inom området, Madeleine, och välkommen hit!
Själv vet jag inte mycket om shettisar heller, förutom att de är vansinnigt söta - så nu måste man ju njuta lite go'a bilder härinne:)
//Pia, värd på Katter iFokus, för andra söta fyrbenta:)
Cattis, jag kommer gärna och klappar lite på de små godingarna någon dag, vore kul! Kanske blir det ändå just från datorn jag får beundra våra fyrbenta vänner i framtiden. Det jag fruktat verkar nämligen ha skett, att jag nu också har blivit allergisk mot hästar…har nog ännu inte fattat det och vill inte heller, hästarna är ju liksom en del av mig.
Tack Pia, jag får blicka in på din sida också!
Hej Madeleine och tack för dina fina ord! Välkommen in i gänget även om det bara är via datorn. Har också en del av mitt hjärta som klappar lite mer för fullbloden
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ja, visst är fullbloden vackra! Jag blev fast då jag red mitt första fullblod för 17 år sedan, minns den hästen som om det var igår! Verkar som många av er har egna Shettisar, stämmer det?
#9 ja jag har själv 5 stycken snart 6 stycken här hemma. Red fullblod för första gången 1987 ett sto som hette Östersjö Drillen. Jobbade hos Hans Adielsson på den tiden och red även några löp men det var många år sen och många kg sedan
ja den e bra tycker jag 
Tränade också galoppisar ett tag för många år sedan. Det var en rolig tid i livet, men tyvärr har det sin baksida med all viktfixering. Fick erbjudanden om att rida löp, men jag var för feg för det, har inga tävlingsnerver.
Har du köpt en ny Shettis eller?
#12 en ny shettis??? nja dessa har jag haft ett tag nu. Synd att du inte tog chansen att rida löp när du fick erbjudande för det är skithäftigt. Som amatör ryttare rider man ju inte med lika lite vikt. Vem var du hos??
#13 Tänkte att du kanske köpt en ny då du sa att du snart har 6 stycken hemma.
Jag var hos en amatörtränare, Sigyn Dysell heter hon. Hon är fortfarande verksam och håller till ute i Åkersberga.
#14 jasså ja jag har ett dräktigt sto som ska föla om ca 40 dygn. Det är bara att vänja sig vid att jag inte hänger med så bra
#15 Anade att det kanske var någonting på gång, ja, ett föl alltså : ) Spännande! Det var längesedan jag fick vara med om någonting sådant. Tyckte alltid att det var lika pirrigt och spännande. Men du kanske är van? Försvinner spänningen med tiden, eller är man fortfarande lika nyfiken på vad det blir för en liten filur som ploppar ut?
#16 nix van är jag långt ifrån detta blir mitt 2:a registreringsbara föl, har haft 3 föl tidigare. Jag tror man alltid är lika nyfiken på vad som kommer ut och framför allt att allt går bra. Jag har bara varit aktiv inom shetland sedan hösten 03, så jag känner mig fortfarande som en nybörjare. Men som tur är så finns det en hel del vana shettis uppfödare som jag kan rådfråga och ställa alla dumma frågor till och dom ställer upp till 100% och det är skönt att ha dom i ryggen
#17 visst är det skönt att ha någon att fråga. Själv skulle jag vara rätt nervös tror jag. Har du lyckats vara med under själva fölningen någon gång? Annars brukar ju många ston passa på att föla då ingen är där. Har du egen gård eller måste du åka till stallet? Är ju skönt och ha dem nära när de ska föla, kan bli ett fasligt åkande annars. Håller tummarna för dig! Vad hoppas du på att få?
#18 jag var med föra året men det är också enda gången. Har övervakningskamera så jag har koll. Jag bor på en egen liten gård så det är bara att ställa kl under natten och slå en blick på monitorn. Jag har beställt ett brunt sto föl med en stor fin stjärn
Låter oemotståndligt kanske är lyckan med dig
Som sagt jag håller tummarna för dig! Antar att du berättar vad ni fick här på sidan, eller? Jag blir ju så nyfiken!
absolut det kommer jag att göra med både text och bild
Kul, det ser jag fram emot