Bluemull Shetland Weekend / Öppet Hus
Hjärtligt välkomna är alla Shetlandsintresserade till Bluemull Shetland helgen 21 -22 juli. Vi finns strax norr om Borås.
**Shetland Weekend
**För dej som vill stanna över natten i medhavd packning. På kvällen serveras diverse till självkostnadspris. Diverse medtag välkommet!
Da Shetland Inn - öppnar Lörd em.
Föredrag av Edward Headley från Laddyll stuteriet i UK. Om dels sitt stuteri och sina tankegångar och även avel i UK från hans perspektiv.
Edward och hans dotter Edwina finns här hela helgen.
Förhoppningsvis har vi fått hem böcker att sälja, såsom Marshwood och Transy böckerna.
Ev. föredrag även Söndag fm av annan föredragshållare. Besked kommer senare i tråden.
Öppet Hus med visning av stuteriets 60 tal hästar. **Både Lördag och Söndag
**Inriktningen på vår uppfödning är gamla genuina brittiska blodslinjer.
De flesta av våra ponnyer är mellanstora men även några under 86cm. Flertalet färger.På stuteriet finns 6 avelshingstar, samtliga med ren brittisk härstammning.
Tipspromenad i Shetlandsponnyns tecken. För samtliga besökare, pris utdelas till bästa kunskap.
Vår samling av Shetlandslitteratur och Shetlandsminiatyr finns på display.
Vår förhoppning är att öka samförståndet och gemenskapen mellan oss Shetlandsintresserade.
Det skall vara roligt med shetland!
Välkommna önskar
Hans och Märta
Det är önskvärt att Ni som kommer och stannar över natten meddelar oss via mail eller tel. bluemull@spray.se , 0702 500 757
När tänkte ni ha föredraget på lördagen?

Det blir framåt em/kvällskvisten.
Mr Headley finns ju med hela dagen så den som vill fråga och prata med honom kan göra det när som helst om man inte har möjlighet att närvara senare.

Räkna med mej och bihang! 

Hoppas verkligen att vi kan komma loss

Det hade varit jätte roligt nu när jag inte kunde åka till Almnäs (ville inte ge mig dit själv med två små barn). Kanske man hade kunat få en weekend för sig själv utan övriga familjen.
ååååå ja det hade verkligen varit något, ska v i se om vi kan ordna det Benjamin???
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Förhandlingar pågår ;) Ungarna blev eld och lågor över mitt förslag att tälta. Frågan är vad vi gör av den hästallergiske maken
.

#7 Frågan är hur allergisk är maken? Vi har ju haft en tjej här på läger som faktiskt var allergisk men det funkade fint bara hon tog medicin.
För det hade ju varit kul om han kom med. 
För övrigt har vi har ett stort armé tält som rymmer ett femtontal ungar. Så blir det många barn kanske de tycker det är kul att sova där.
ÅÅååå vad roligt, måste verkligen försöka komma, bor ju inte så långt ifrån er heller. Och för mig som är ny i sällskapet vore det perfekt att få träffa lite andra shettis människor.
Ädelssons Sadelmakeri

#6 Men millan du är ju på fest den 21 juli *ler*
#10 oj förlåt det tänkte jag inte på, klart vi kommer till dig ju

Åh vad roligt …. vi kommer nog hela familjen 
Det ska vara roligt med shetland och jag hade gärna kommit, men jobbar. Lycka till och hoppas det blir trevligt.

#8. Håller han sig borta från direktkontakt med hästarna går det nog bra. Jag har faktiskt härdat honom lite genom åren, så det har blivit lite bättre.
Jag skulle verkligen vilja komma.
Den hästallergiske maken bör ansöka om medlemskap i Taxusklubben ("Ufrivillge hesteejers forening"). Dom kan säkert ordna något "Gentlemen´s Programme" ungefär som för veterinärfruarna på olika kongresser…
. T ex besök på automobilmuseum, flygklubb el liknande.

#15. Jag har tipsat honom om det ;).
Åh vad kul! Ska försöka fixa till så att man kan komma. En öl i baren är ju alltid gott också, eller hur Hans!?
För ni har väl Heinekken?
Amor vincit omnia 

Heinekken och Bullens! Single Malt också.. 
#18 När har ni nästa träff

#19. Kom på träffen 21-22 juli, vetja!

#17 Försök inte Lotta, du är upptagen den 21:e!! 
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jobbar
Lotta det är tur där är folk som har koll på oss

Pernilla, klart du ska med, så du får träffa alla galna människor….

Så synd att du ska på fest Milla annars hade det varit roligt.

# 26 Det är fler "Snapphanar" som kommer så du kan säkert hänga på där. För det är ju inget kul att åka långt själv.
#21 Ja just det ja, det är ju möte. Jaha, då får man väl hoppas på att det blir en repris en annan gång.
Amor vincit omnia 

#28. Möte? Det går väl att flytta på ;)?
Jag hade gärna kommit och umgått lite med alla andra shettisfrälsta! Tvärr är vi bjudna på 25-årsfest den helgen, så det hinns nog inte med.
Jag tycker att det här är ett fantastiskt initiativ och hoppas att det återkommer med ett nytt stuteri nästa år!
Häsl Madde
Det där låter verkligen intressant! Får vi finnar komma också? Vi är i Sverige den helgen.Skulle verkligen vara trevligt att få komma och se på era shettisar och träffa er.(och flera här från ifokus :)

#31 Självklart är Ni hjärtligt välkomna!
ALLA är välkomna oavsett inriktning eller åsikt, att man är riktigt intresserad av shetlandsponnyn och vill få nya intryck är det enda som behövs.

Hej Pimpen o Märta
Hoppas vi får komma fast vi är snappisar.Jag fick en slant av Kristina så jag köpte ett par jeans,så nu kan jag vara lika fin som pimpen.Får ni ihop hela gruppen eller tar vi snapphanar över?Vad ska vi ta med ? Ser framemot en fantastisk helg med mat o dryck och massor av intressant shetlandssnack.
Mvh Anders

#33 Som det ser ut just nu så är det klar majoritet av snapphanar som visat intresse! Med ett stänk av finland 

Vilken tur att inte gruppen fick ordning på spetten,
utan vi kan ta bilen hela vägen.Gruppen verkar ligga lågt på forumet
Mvh anders

#35 Nej nej, vi bara ligger lågt. Vi väntar nog med spettandet tills säsongen är över - det blir så synd om er annars :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

innan ni spettar kan ni ju komma ner och
hälsa på.man nästan saknar er.

#37 Man kan ju nästan säga detsamma :-P
/Cattis

#38 Kommer ni ner till Bluemull?

#39 Om Öst går med på att ha sitt styrelsemöte där i en vrå så vore det inte alls omöjligt :-)
#Vad säger ni AU? Det vore ju kanon. Möte och nya intryck/erfarenheter på samma gång!
/Cattis

#40. Ett litet möte går väl alltid att flytta på ;) Ett sånt här tillfälle kan ni väl inte missa!
#40 Bra idé!
Kan tyvärr inte hjälpa till att köra ännu men det är kanske ett mindre problem?

#42 Jag kör så gärna! :-) Då går det dessutom lite snabbare :-D
/Cattis
#43 Hm, hur många promille behöver jag…ska vi ha/inte ha lysen på bilen och vilket tunt "cykeldäck" tänker vi ha på den här resan då 

#44 Äh, till dess är det fixat. Min lysen funkar kanonbra och däcket är hur tjockt som helst :-)
Du får själv välja promille, men helst inte så många att du måste stanna o kissa hela tiden :-D
/Cattis

Vill bara förtydliga att det kostar inget förutom det du vill äta eller dricka. Vill man ta med egen förtäring så är det helt OK. Det handlar inte om att tjäna pengar utan om att ge ett tillfälle att träffas och ha trevligt så att hela familjen kan vara med.
Man behöver ju inte ens titta på våra hästar om man inte vill, likaså kan man bara komma och titta på hästarna utan att stanna och vara "social".
Maria J kommer att ha sina produkter att sälja under helgen .
Alla är hjärtligt välkomna att ta med sånt som Ni säljer. Det är ju ett ypperligt tillfälle att få chansen att i lugn och ro marknadsföra sina produkter.

#46. Bara det där #/§*$ hö´t är inne så kommer jag. Återkommer med besked via mail eller telefon.
Detta låter jättetrevligt, något som jag inte vill missa. (Har faktiskt tackat nej till ett 40-årskalas för att jag hellre tittar på hästar
)

#47 Du får väl komma efter daggen har lagt sig och ge dig av innan det har torkat upp…

#48. Det var ju också en variant ;)

Det hade varit så kul att komma på denna shetlandsweekend! Oturligt nog så sammanfaller den med vår semester då vi är utomlands.
Önskar er all lycka med väder och vind och ser fram emot många roliga berättelser efteråt! 
Vore jätte kul att komma och titta på era hästar, vi är helt nya inom shettis världen, så det vore roligt att träffa människor som kan mycket om detta, så man kan lära sig. Kan man komma en dag om man inte kan komma båda dagarna?

#51 Självklart kan man komma bara en av dagarna!!
Hjärtligt Välkomna! 
Tack för senast, ska precis ladda ned fotona. Såg massor av ypperliga fototillfällen, bakgrunder, objekt etc hos er så jag MÅSTE återkomma, men mest för att få prata strunt… Synd vi har fest er weekend men saker tycks alltid krocka. Lycka till i helgen!

#52 Vi ser verkligen fram emot att träffa dej, Mats och Alfred snart igen. Det är bara så kul att "bubbla" med dej. Och så får vi ju se till att våra respektive "små" får tillfälle att stifta bekantskap. Tack återigen för fotot..

*putt*
/Cattis

Håll i hatten - ni får nog även besök av en Umebo :)

#57 Vi bugar och bockar med hatten i hand vid så långväga och kärt besök!! Är du ensam eller får vi nöjet att möta mannen med stort M ?

#58 Mannen med stort M lät inte överförtjust över att åka ned till Borås för att se på shettisar en hel helg konstigt nog!! Han har Ville den veckan också så tyvärr blir de nog hemma. Det hade vart trevligt att "visa upp dem" :) Men det kommer nog fler tillfällen! Ska bli kul att åka ned till er iaf :)

Söndag 22 Juli kl 10.30 kommer Margareta Bendroth och håller föredrag om Fång.
Välkomna!

#59. Mycket intressant!
När är absolut sista anmälningsdatum?
Vädrets makter bråkar som bekant, så inget går som jag planerar 

#59: Det skulle vara fantastiskt om ni sedan kunde dela med er av hennes rön till oss som tyvärr inte kan komma den helgen.
Tack på förhand!
Jag tycker verkligen alla som har möjlighet skall ta sig en tur till Bluemulls arrangemang, jag lovar att ingen kommer att åka därifrån oberörd iallafall.

#62: Håller med dig - blir säkert en härlig och givande helg!

#62. Gör du den långa resan dit?

* PUTT*
ÅÅHHH!!!
Blir så arg och vill åka….
Men naturligtvis har 2 personer på jobbet semester just den här helgen, så jag MÅSTE vara där… finns ingen annan.
*blä* för dumma kollegor!!
Ni måste berätta och visa bilder sen! 
#66 Vad synd! Annars hade vi kanske kunnat samåka. Jag kommer tyvärr inte att åka eftersom det är för långt = för dyrt att åka.