Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 378 ggr
zettan
0

God morgon 17 Juli

morrn morrn

vaknade upp till en fin dag idag. Men de sägs att de ska komma in regn i eftermiddag. Men de tror ja inte ett skvatt på. MEn men de märker vi i eftermiddag om ja hade rätt eller fel.

Idag ska de strax bäras av till brorsonen. Ska vara lite barnvakt där idag. Ska bli kul för ja e redan rastlös på min semester som började igår suck.

Till kvällen blir de trimning av Rosa. Nästa vecka är ju premeringen Skrattande

ha en bra dag alla

Charlotte-J
0

Morrn morrn!

Ska snart köra Elsa till Ridlägret. Sen är det väl städa och tvätta som gäller igen, blä. Måste även försöka hinna klippa gräset om det nu ska komma mer regn.

Amor vincit omnia Kyss

Hanna-D
0

Halloj!

Här är det hämtdag av ston, vi ultraljudade ett gäng i går och samtliga var dräktiga. Ska snart åka och jobba så min snälla mamma sköter "hästleveranserna".

Ha en bra dag!

wewwa
0

Hej hej!!

Idag ska jag hjälpa mamma o pappa att bygga färdigt sadelkammaren och förstora en box. Sen måste jag gå ut med min shettis oxå. : )

AusaBausa
0

God middag! Här vaknade vi till att det åskade ngt hemskt! Usch, hatar åska! Tillslut gav det med sig men det såg ut som det slog rätt bra i havet… o strömmen gicken gång.

I dag börjar vi träna inför premieringen…

Milla
0

God middag!
Uppehåll än så länge men det blåser så vi lär nog också få åska här.

Idag fyller min äldsta 17 år jösses vad gammal jag känner mig………..

Har skickat anmälan till valla idag, ska bli skoj och se om Viking kan nå upp till 40p.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

God eftermiddag!

Vad kvavt det är ute idag. Det vore lika bra åskan brakade loss här också, innan dess blir det nog inte bättre väder.

Anmälan till Valla postades igår. Jag anmälde båda två, får se i slutändan om båda följer med.

Malu
0

Gokväll! Här var det några åskknallar ikväll o har kommit 5 mm regn idag,men mest varit sol.Hade min 2-årshingst i vagn idag o det gick kanonbra! Sååå duktig! Var andra gången som vi hade vagnen på när den satt fast på riktigt.Har innan gått med vagnen på men ej helt fastspänd 4 ggr.Han kunde både svänga o volta o trava utan o bry sig något ! Jag ledde han fram o en kompis körde han.Ska ta ett pass igen på torsdag.
Skönt o få han inkörd nu när man är ledig under sommaren så man kan träna honom i höst så han blir startklar på travet till våren!Glad 
Han ska visas på Riksen i augusti o då får vi se om det blir kastrering eller ej sen i höst….

Silenos
0

Imorse blev våran kattunge påkörd. Han sprang iväg o vi kunde unte hitta honom. Vi har varit ute flera gånger o letat o ropat. Sent ikväll bestämde vi oss för att gå ut en gång till. Jag fick ett infall att ta med taxen ( han har visat ett visst intresse för kattungen..) Vi gick längs diket ( där växer högt gräs ) plötsligt började taxen nosa intensivt o slicka sig om munnen, sen satte han sig bestämt ner. Jag ropade på maken som kom, jag berättade att Buster markerat, och då hördes ett svagt jamande. Vi ropade och fick ett jamande till svar. 1 dryg meter från Buster låg kattungen o tryckte i det höga gräset. Kattungen är lite öm i bakbenet, men verkar annars ok. Det har regnat en del, hade han legat kvar där hela natten hade han han troligtvis blivit sjuk. Tack Buster !