Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 497 ggr
Frida-E
0

Behöver en bra hovslagare...!

Jag är så trött på dessa hovslagare, har haft ett flertal olika till mina shettisar under åren men jag har inte hittat någon som jag är nöjd med. Antingen går de aldrig att få tag på, har hutlösa priser eller så suckar och jämrar de sig hela tiden för att det är såååå jobbigt att behöva stå nerböjda och på knä för att verka fötterna på hästarna.. Och att sko är det inte att tala om, för det vore jättejobbigt.. Förstår inte riktigt vad som är problemet, att verka tar bara några minuter per häst och pållarna står som änglar allihop..

Så, finns det någon som har eller vet någon bra "shettishovslagare" i trakten runt Eskilstuna att dela med sig av skulle jag bli väldigt tacksam!

//Frida

Mossedal
0

Von Bothmer är den mest kunniga du kan få tag på i hela mälardalen… men han har ju fullt upp = är eftertraktad (om han fortfarande är verksam). Hade honom till mina hästar då jag bodde i Strängnäs.

MVH
Maria

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

Sasser
0

Hovslagare är alltid svåra att hitta. Bra sådana iaf…Så känns det nu för mig… Jag har sen 1983 haft en och samma. Varit mkt nöjd med honom och nu har han blivit illa skadad i samband med en skoning… Nu lär jag se mig kring efter en "ny" för framtiden och det blir inte lätt. Hoppas att han repar sig snabbt så han kommer tillbaka…