Föl rymmare
nej mina stannar där dom ska
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ok.. Vi fick en tuffing =)

Jodå här rymms det i mellanåt. dock mest en ettåring som går som hon vill.. suck. idag stod hon o hälsade på hingsten o funderade på att gå in i hans hage.
nu blir jag säkert hängd… men om dom rymmer mkt sätter jag ståltråd i grimman som ta i eltråden, brukar hjälpa.
Mitt första shettissto jag köpte hade föl m när hon kom o han skulle stanna tills han var avvänjd. Vilken hulligan! Han var aldrig där han skulle. Hade bara eltråd o han var mer inne på grannens gräsmatta o beta än inne hos mamman och hon brydde inte sig ett dugg. Hade väl också gett upp. Han stannade inte i hagen förrän han kom t en hage m hög stenmur runt, hihi! Jag överlistade honom allt. Det jobbiga var bara att få in honom i hagen på morgonen…. skulle inte alls in där m sin mor. Fick binda upp henne o jaga in honom i hagen varje morgon…sprang i leråkrar o dyl. Fy vad trött jag var på honom. Gissa om jag var glad när han skulle åka, saknade honom inte ett dugg!

min lille kille han stannar hos sin hönsmamma 

Haha angående d sanne skrev , haha d va jag som hämtade henne där hon stod å det var mellan två hagar :P haha så va d en stor buske , trodde inte hon skulle gå IGENOM den men det gjorde hon å hon typ snubbla å VÄLTE :P d såg skitkul ut, haha . hon gjorde inte illa sig iaf men jag skratta haha lr hur sanne :P
tror hon va lite putt på mej sen för att jag skratta åt henne , men det såg kul ut, ähh, känner mej lite elak mot henne nu för jag skratta =/ hihi

Nope inga rymmare här inte
har bara det problemet de första dagarna. Har mkt ström i staketet och har aldrig problem med rymmare
jag virade en ståltråd i grimman på nacken, så det stack ut nån decimeter,så när hon var på väg att köra huvudet mot tråden så fick hon sig en stöt…sen slutade hon med sina försök…nu rymmer hon aldrig….får väl se hur fölet gör framöver!!! Blir samma sak för han isf!
funkar klockrent!
Efter att de regnat nu så har han inte stuckit.. Skööönt
#11 Jag har gjort samma här. Riktigt effektivt.

Den enda som rymmer här är den Vannah, den vuxna och förståndiga damen. Men hon rymmer bara på våren, när det växer grönt gräs på andra sidan tråden och matte inte har öppnat grinden till sommarbetet. Virvla är livrädd för tråden, det första hon gjorde som fölis var att ta en tugga av den mittersta eltråden (som det är mest ström i) så hon går inte i närheten av tråden nu.
Jodu, där jag har min sköthäst så är det 2 föl och 2 mammor (ena mamman är min sköthäst;)) och här ryms det dagligen förut! :o
Först fanns dom i en fölhage, väldigt fin faktist ;) Men det gick bara inte.. dom hoppade igenom den tvåtråd staketet så vi fick sätta in en tredje tråd och trodde det skulle hålla, men NEJ, det hoppade dom igenom utan problem! o.O Tindra, ett av fölen, har tom föjlt med in i en verkstad från hagen när man gått ur från hagen!
DEt slutade med att fölen fick vara i stora hagen som har el i staketet, och nu har rymligarna förhoppningsvis lärt sig en läxa :P Vill påminna att fölen inte 'är mer än 1 månad och 2 månader :P