Avelshingst utleasas
Eftersom de som skulle ha min hingst till travet tråkigt nog ändrade sig i sista stund slänger jag ut en förfrågan om någon skulle vilja låna honom mycket förmånligt denna säsong till sina ston.
Tjustorps Dark Legend RS 591 mäter 104 cm. Svart. SUCH 42p, flerfaldig Champion.
Jag skulle våga påstå att det är svårt att hitta många hästar med Legends ELIT stamtavla.
Pappa Kasper är ELIT, Moder DISA är diplom samt ELIT. Farmor Elina är diplom samt ELIT, Super SUCH samt flerfaldig BIS och Champion. Flera ELIT i Elinas stamtavla. Elina har lämnat Kyllemos Eros, högt belönad hingst.
Legends Morfar är Wessel. Även han ELIT prem och har lämnat bla 44p hingsten Humledals McRattan samt flera andra godkända hingstar och jättehögt belönade ston.
Furunäs Paljette ur Furunäs kända P stam är mormor till Legend. Hon är diplom samt ELITprem. Sen har vi även Furunäs Petra och Furunäs Pippilotta, även dessa ston ELIT prem, vilka härstammar från Harviestoun Priscilla
Legends stam är fullmatad med ELIT individer som uppvisar mycket hopp för framtida avkommor. Leta runt i hans stam och finn att han passar flera av våra ston runt om i landet. Passa på att utnyttja denna enormt trevliga hingst till dina ston till ett väldigt bra erbjudande.
Legend bär rött anlag och kan ge fuxföl.
Legend har fått fina ord från både veterinärer, mätmän och annat folk. Han är väldigt snäll och trevlig. Han har haft 100% dräktighet på sina två säsonger och sköter sig fint på fribetäckning. Även fått problemsto dräktigt.
Referenser krävs för att få låna min hingst!
kontakt via mail eller telefon, helst telefon. 0734-167503
tjustorpstaxi@swipnet.se
www.tjustorpsstuteri.se
Tyvärr går det inte att ladda upp bild av någon anledning! ??? Kolla på hemsidan för bilder
Medarbetare på djurskydd.ifokus