en riktig skitsnack tråd
äntligen har vi fått en "riktigt" tråd inne på forumet där vi bara kan ha skoj
sånt gillar jag
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ja, informera mig om allt jag borde veta! Här finns inga shettismänniskor på flera mil.

**"Logik i Norrland?!"
**
Två vänner (Kjell och Bengt) från Arvidsjaur sitter på den lokala pizzerian och talar en eftermiddag. Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på att slava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!".
Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de pizzerian.
Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" säger Kjell. "Vad är det?"
Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?"
"Japp."
Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård."
"Det stämmer, jag har en trädgård."
"Jag är inte färdig," säger studievägledaren. "Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus."
"Ja, jag har ett hus."
"Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj." "Jag har en familj."
"Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru."
"Ja, jag har en fru."
"Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell."
"Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på allt det bara för att jag äger en gräsklippare!"
Kjell tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvyunna studieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, Matematik, engelska, historia och logik.
"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"
Kjell säger, "Jag skall förklara.. Äger du en gräsklippare?"
"Nej."
"Jaså Bengt, du är bög du?!?"
_____
Ganska skoj! /Cattis
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
hehe ja vänta bara så ska vi nog få igång något skojigt ämne här inne som får igång människor
#2 hehe ja den var bra den

#2 Vilken slutledningsförmåga!

#2. Den är bra, men det skickade min gubbe till mig härom dagen. Har du inget nytt?

#6 Hmm… ska se. Jag får ju en massa på mailen, som redan gått runt till halva SSS, men jag skall kolla. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Synd man inte kan lägga ut alla som man får i power point, en del av dem är riktigt roliga

Denna är rätt bra…
Husmorstips 1:För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Moderna kvinnors tips: Köp pulvermos, det håller ett år.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Husmorstips 2:När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Moderna kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Husmorstips 3: Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Moderna kvinnors tips: Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig;
Moderna kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Husmorstips 4: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.
Moderna kvinnors tips: Selleri? Aldrig hört talas om.
Husmorstips 5: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Moderna kvinnors tips: På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, så det hoppar jag över.
Husmorstips 6: För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Moderna kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med lite Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig?
Husmorstips 7: Om du har svårt att öppna burkar, prova latexdiskhandskar. De ger ett grepp sominte glider och gör burköppnandet enkelt.
Moderna kvinnors tips: Be "Den onödige" att öppna, medan han sitter på sin ända och ser tv.
Husmorstips 8: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Moderna kvinnors tips: Överblivet vin??
Med vänliga hälsningar / Ingela

eller den här…
En man hade jobbat på ett IT-företag I 15 år, när han till slut as upp sig och flyttade till en liten stuga I norra lapplands fjälltrakter. Till en början trivdes han jättebra. Han åkte och handlade en gång I månaden, annars var det helt tyst, lugnt och inte en kotte så långt ögat kunde nå, men efter ett tag saknade han ändå någon att prata med.
En dag knackade det på dörren, Stockholms-killen öppnade dörren och där stod en enormt skäggig man: "Jå hallå, ja skull som bara bjud dig på festen", sa mannen.
Stockholmaren blev överlycklig och sade: "Wow en fest klart jag kommer" Mannen nickade och började gå därifrån men efter ett tag vände han sig om igen och sa: "Det brukar som bli en hel del supande på festen" "Det har jag inga som helst problem med", sa Stockholmaren.
Mannen gick några steg till innan han vände sig och sa: "Det brukar som bli en hel del slagsmål" "Ja ok, men jag brukar klara mig I från sånt där, så det är inga problem", sa Stockholmaren.
Mannen gick några steg till innan han vände sig igen och sa: "Det brukar som bli en hel del vild sex på de här festerna"
"Ja men det har jag absolut inga problem med!", sa Stockholmaren som inte fått till det på över 1 år.
Mannen vände sig om och gick när Stockholmaren ropade: "Men, vilka kommer på festen då?" Mannen var tyst en stund och sen as han: "Det blir som bara du och jag på festen"
Med vänliga hälsningar / Ingela