Stam
Hej jag har precis köpt en liten minishettis på snart 1år :)Haft henne i en vecka nu :) Ivars-Ivette heter hon och är e: Vinkelbodas ivar U: Catelina hela hennes stam finns här http://www.shetlandsponnyn.se/stambok/Visa3Led.aspx?Nr1=398029
Skulle gärna vilja vetas lite om hennes stam, kan inget om shettis stam alls och vill gärna lära mig mer :) Om det är bra härstamning m.m.. Funderar på att ställa ut henne i sommar om jag vågar mig på det..
Jag äger hennes tre år äldre helsyster Ivars-Isa. Hon är ett diplomsto, visad tre gånger, alla med guld. Idag går hon med ett vackert, brunt, stoföl född för en vecka sedan. För mig är det en värdefull stam…
Är du säker på att hon är minishetland? Mitt sto är 95 cm. Bild vore kul
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Vi har ägt Almnäs Deam efter Winston v Maasicht RS 236,Winston gav inte bara vackra avkommor utan nedärvde mycket bra rörelser, som följer med generation efter generation. I år fick vi fjärde generationen hon skrittar och travar lika fint hon🙂.
Tror du hon stannar på minimått? Hon har ju mer standard i stammen än mini. Klar att du ska visa henne i sommar, det en jättebra erfarenhet både för dig och din pålla inför premieringen som treåring.
# 1 Vad hon är vacker!
#2 Tack så mycket. Hon fick tyvärr "bara" 41p vid det tillfället (88898)… Tycker själv hon är mkt finare än så =) Men hon har "satt" sig bättre nu när hon har föl vid sidan också. Hennes 1 vecka gammal avkomma har samma fina skritt som sin mor =)

#4 Gränsen för mini är 86 cm. Oftast brukar 1-åringar som blir mini vara en bit under det.
#4 Hon kan helt klart fortsätta vara mini om hon bara är 80cm. Men man kan lätt bli lurad av höjd… Hon ser ju ganska rejäl ut. Kanske ta och ändra färgen på henne också? Hon är inte svartbrun

Står i passet på svenska svartbrun men på engelska bara brun. Hur ändrar man färgen? Får man väl nästan se när hon tappat sin vinterpäls? Tycker hon ser mörkare längre in i pälsen men kanske luras.
#8 Man får ha en id kontrollant till det. Den där du har är helt klart bara brun