Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 1512 ggr
Gosa
0

VÄL MERITERAT STO KÖPES

Då vi nyligen förlorat två av våra allra bästa avelsston så vill vi så småningom köpa ett mycket bra avelssto som passar in här hos oss på Stuteri Tomtagården.

Önskemål:
- 10-15 år gammal
- Väl meriterat sto både vid premiering och utställning
- Ha fått några avkommor som visat sig bli bra vid utställning/prem.
- Max 102 cm i mankhöjd, gärna mindre runt 98-100cm

Maila eller skicka PM om du tror att du har stoet som kan passa oss för framtiden.

Hälsningar Pia, Stuteri Tomtagården, Vårgårda.

Gosa
1

Finns inte dom här stona?? Eller är dom inte till salu??

Jag har inte bråttom, så kontakta mig bara framöver om ni kommer på någon passande….

Annette
0

Det var tråkigt att läsa att du mist två ston :(

Några speciella stammar du letar efter? (Med tanke på att du har egna hingstar och kanske vill att de kommande stona skall passa dem?)

Hanna-D
3

Tålamod… Dom riktigt bra stona säljs aldrig på annons, man får ringa och gräva djupt i plånboken 😉

Hoppas du hittar ett sto som passar.

Susan61
1

HEJ.har ston till salu.Beror på vad du vill ha.

Annette
0

#3. Jodå, ibland gör dom det men då får man vara snabb.

Susann Melkersson
0

Hej Pia,beklagar sorgen igen !

Har ett skimmelsto,ca 93 cm(ska mäta) ?? Diplomsto,betäckt med Ugglebackens Kavat… (resorberade föl i år,var dräktig).

Inte billig(men föl-14 kan tas tillbaka).. Riden,och påbörjad inkörd.

Mvh Susann

Gosa
1

Tack ni som svarat.

Jag söker ett svart sto, standard runt 1 meter i mankhöjd. Behöver ej vara dräktig, men önskemål som ovan….

Hanna, jag vet att inte all ston annonseras. Tänkte att detta kan vara ett bra sätt att visa att vi vill köpa ett sto framöver…

Annette, tack för ditt deltagande. Stam är jag inte helt hundra på än, jag vill nog se vad som erbjuds….

Förvånande med så få svar… många som tittat i tråden…

AnnaFagerell
5

#3 Det där var väl onödigt! Bidra inte till färre medlemmar för shetland pga sådana onödiga kommentarer. Inte konstigt att folk tycker shetlandsfolk är snobbiga och avviker från föreningen.

Pia… Hon dyker nog upp ska du se

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Hanna-D
0

#8 Varför var det onödigt eller skulle bidra till färre medlemmar?

AnnaFagerell
2

#9 Attityden! Det finns massor av fina hästar på annons. Det är sådan attityd folk avskyr

Medarbetare på djurskydd.ifokus

sanne
1

måste säga att det är inte schysst mot Pia, att ha sådana kommentarer som finns här.

Pia o hennes familj har skrivit att de söker ett sto som ska passa in hos dem, och undrar vad som finns där ute, kan ju faktiskt vara så att alla inte annonserar sina hästar på nätet.

förr fick man inte skrivaden typen av kommentarer i denna typen av trådar.

[Billan]
3

Man kan väl inte säga att det inte finns bra hästar  på annons. Det beror väl helt och hållet på vad den som söker letar och vilket ideal den har. Alla har vi olika funderingar på hur saker och ting är.

Hanna du har ju själv en svart skäck på annons för ex.

Hanna-D
6

#10 & 12 Jag har aldrig sett ston som t ex Smevallens Glory och i den klassen på annons, sådana ston säljs ändå. 

#10 Allt är relativt och det är DU som uppfattat det som om jag skulle ha attityd. Det var det verkligen inte, vad jag menar är att faller man för ett sto så ska man inte vara rädd för att ringa och fråga om man får köpa stoet trots att den inte ligger ute på annons, det var precis så jag fick tag i Malva och jag hoppas att Pia och alla andra som letar häst ska ha precis lika mycket tur och glädje som jag när jag fick köpa mitt drömsto som INTE var till salu egentligen, för den glädjen unnar jag alla att "hitta så rätt" och känna den lycka som jag gör varje gång jag tittar på Malva.

[Billan]
0

# 13

Att inte hästar kommer på annons tror inte jag beror på deras kvalitet, utan på att de har ägare med stort kontaktnät och som håller  deras avelsvärde högt.  Oftast har det lagts ut lite föraningar på hemsidor/fb om ned dragning eller annat. Det är också en form av annons.

ingrid
3

#8, 11 o 12

Tror snarare att Hanna svarade på vad Pia skrev i #1. Att man får ha tålamod, kanske man får kontakta ngn man tänkt på själv. Hon önskar henne lycka till vad finns det för otrevlig ton i inlägget. Ser det som uppmuntrande (ge inte upp det kommer 😉), därav att tolkningen ligger i betraktarens öga.

Men jag skall inte förstöra din tråd Pia, jag önskar dig lycka till och tänker göra det shetlandsfolket borde göra när de ser en sådan här tråd. Jag skall hålla öronen öppna och hör jag ngn viska om ett sto som passar din beskrivning så kommer jag att hänvisa dem till att du söker sto.

Annette
1

Förstör inte annonsen! Vill ni diskutera, gör det i tråden "Avelsston - val och köp". Den skapades just för det ändamålet.

Gosa
0

#15 Tack Ingrid.

Jag tror ingen har menat något illa, det har bara blivit några feltolkningar.
Jag är tacksam för fler förslag, och jag kommer kika mycket på olika stuteriers hemsidor för att leta efter vårt Drömsto <3

[Billan]
1

Lycka till Pia, du hittar säkert något riktigt bra sto. Kanske på annons.😉