Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1490 ggr
AnnaFagerell
2

Diplom från prem

Undrar var ni andra fått era diplom ifrån när ni varit på premieringar? Jag har under alla mina år haft svårt för att få mina diplom och har fått jaga dessa. Nu är jag trött på detta!

Jag har fortfarande inte fått avelsdiplomet för mitt sto 2010 och ingen vill ta tag i det. Är det verkligen SSS regionalföreningar som ska skicka ut diplomen eller är det SH ? NÅGON? Hade ju ett sto förra året som fick diplom och hur man ska få tag i det vet jag inte. Hittar inga mailadresser till folk på den föreningen som höll i prem, det är ju egentligen SH men hur 17 gör man? När man pratar med föreningen här rynkar dom på näsan och säger att SSS gör sina egna diplom och när jag 2011 pratade med Syd fick jag inget bra gehör heller

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annette
2

Numera vet jag inte vem som ansvarar för det. Men i vårt område fungerar det mycket bra eftersom ägarna till diplomston (och elitston tror jag) bjuds in till en "diplomutdelningskväll" som jag tror arrangeras av Hushållningssällskapet.

Man skall väl för 17 inte behöva jaga rätt på sina priser!

[Billan]
0

De från 2012 har inte kommit ännu, undrar när ?

AnnaFagerell
1

#2 Eftersom jag inte fått från 2010 så kanske 2012 dröjer ännu längre?  😛

Mmia
0

Jag har heller inte fått mina då jag visade både på Önnestad och Bjärsjölagård tror jag det var, kommer snart inte ihåg vilka men det är flera år sedan.

PP
1

Ska man få ett diplom? Jag trodde nästan avelsdiplomet bara var namnet på en merit. 😇

Är det arrangerande förening eller SSS som håller i detta? Så mycket vet jag att det iaf inte är SSS regionalföreningar som delar ut några avelsdiplom, åtminstone inte i Nord. Men det kunde kanske vara en trevlig idé (även om iaf Nord säkerligen skulle få skicka ut de allra flesta pga stora avstånd, och det är kanske en kostnad som inte är berättigad att ta för regionalföreningen som egentligen inte har något alls att göra med sommarpremieringarna).

brittlouise
1

Jag har inte fått ngt Diplom-visade för flera,flera år sedan. Visste ej att man skulle få ett?!

Annette
0

I vårt län får vi dem som sagt på en "diplomutdelarkväll". Undrar om de inte till och med var inramade? Någon som får diplom oftare än mig kanske vet ;)

AnnaFagerell
0

Nu har jag pratat med SH och det är SSS som ska ge ut diplomen från 2012 så finns det någon här som kanske vet något? Någon från styrelsen?

Diplomet från 2010 kommer jag väl aldrig att få se. Fy vad trött man blir

Marta
1

Jag väntar fortfarande på själva aveldiplomet från 2008.

Annette
0

Men det här är ju inte klokt! Har andra raser det så här illa?

Ett diplom är ju det finaste ett 3-årssto kan få, hur kan det slarvas på detta viset. Det är nog det sämsta hanterande jag någonsin hört talas om.

AnnaFagerell
0

Jag fick diplom 2006 på ett sto och det fick jag hem i min hand men det var ju för att en vettig människa som begrep vad det betyder höll i det hela då. Klart man ska ha diplom utskrivet, de andra jag har hänger på väggen. Tycker det är urdåligt att man måste jaga sina priser. #10 jag frågade vår förening här ett år och det var bara shetland som då själva ville skriva sina egna diplom, alla andra raser fick det av den anornande föreningen. Nu är det SH och alla föreningar är skyldiga att själva ordna…  SSS har kanske blivit en för liten förening för att ens ha råd med diplomen?

Carina-J
1

Jag fick diplom 2011 på ett sto, närmare bestämt 27 augusti, i Rättvik. 19 oktober samma år skickar SH hem ett diplom till mig med premieringsförrättarens underskrift (Ronnys) och allt. Så för mig fungerade det som det skulle.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

cinna
1

Har någon ringt till t.ex ordförande eller sekreterare i SSS och frågat dem hur det är med diplomen?
Något för dem att ta upp på nästa styrelsemöte kanske?

Kris_J
1

Det har varit problem under många år i vissa distrikt, vilket är väldigt tråkigt. I andra områden fungerar det perfekt.

Veritas odium paretFörvånad

Johanna-Granberg
2

Diplomen för 2012 är på gång, ber er att ha lite mer tålamod så ska de förhoppningsvis komma snart.

AnnaFagerell
1

#13 jag har mailat Malin Ohlin

#15 Tror du att ni kan ordna ett för mitt sto som fick diplom 2010 också? Tjustorps Galencia

[Billan]
0

Tack Johanna för klart svar.