Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 1541 ggr
PP
0

Earnbrig Reynard

Vill gärna ha uppgifter om hingsten Earnbrig Reynard (UK).

Marta
0

Vad vill du veta…?

PP
0

Tja, mor och far till att börja med, som jag mejlade dej om… Flört Storlek, meriter, avkommor, släktingar är oxå av intresse.

Marta
0

Hade redan kollat, det är ingen ide att maila mig kommer int ein där fn.

Earnbrig Reynard är fux 41,5" född -91

e. Rosemark of Transy 3859
u.Earnbrig Mayflower 12199
ee. Pericles of Netherley 1987
eu.Rosemary of Transy 5504
ue. Gletness Fireplace 2327
uu. Gketness Black Thorn 10780
uue. Zed of Mousa 2609
uuu. Blue Bell of Bothen II 337B
uuee. Package of Marshwood
uueu. Griselda of Mousa 2B

Rosguest är efter den andra hingsten, Earnbrig Ragnor och har Jumble of Marshwood  till mamma.

Får ta mer sen..

Linnah
0

hmm, går reynard på transy i deras stora hingstflock? eller är det en lockinge-hingst jag blandar ihop honom med?

Marta
0

Vet inte riktigt , de hade väl Lockinge Marcus? Får väl kolla sen..

Linnah
0

Jag är nog väldigt förvirrad. Lockinge Marcus låter bekant, men är han fux? Jag har en väldigt tydlig bild av en fux från deras hage i mitt huvud och jag kan inte för mitt liv komma på vem det är och jag orkar inte ta fram bildlådan. Vad heter Rowena Provans biffige fuxhingst då? Han som vann allt, the flying carrot eller vad det var han kallades.

Cattis
0

Jag har också för mig att Reynard var på Transy förut. Märta, när vi var på Transy hade de en fuxhingst som betäckt en del ston - var det inte han? 

Reynard var väl den flygande moroten om jag inte minns fel. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Linnah
0

Med googles hjälp kan jag i alla fall snabbt utröna att det var Reynard som var den flygande moroten och som jag fotade på någon av utställningarna jag var på -03. Alltså var det inte han som stod på Transy. Vem det var på Transy är alltså fortfarande ett mysterium. :)

Linnah
0
Anette
0

#9 Ååh, vilken läcker hingst!!!

Marta
0

Earnbrig Ragnor är ju pappa till Rosguest of Transy så jag tror att det är han som Dougal har.

Linnah
0

#11 Ragnor var en av alla de som gick i hingsthagen när jag var där, det minns jag i alla fall. ;)

PP
0

#6 Lockinge Marcus är svart. Fuxen Transy hade när de firade 100-årsjubileum hette Gold Sovereign of Annandale, men det var ju 1996 så om det är den du far efter vet jag ej…

#3 Tack för hjälpen! Hade ju kunnat vänta tills imorgon kanske, men jag blev så nyfiken när jag började kolla stammen på sonen. Flört

Linnah
0

#13 Hmm, det är faktiskt mycket möjligt att det var han de fortfarande hade kvar. Hingsten jag såg var inte purung. Men jag vet inte riktigt. Jag kanske borde ta upp fotokartongen.

Cattis
0

#11 Fast när vi var där, så var ju Roseguest bevisligen redan född :-) Han pratade om en fux som Rowena ägde ihop med ngn (Jim Wilson?) och som han hade betäckt ston med. De skulle isf födas 2001. 2002? Eller var det Ragnor det med?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.