Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 719 ggr
andaloce
0

lösa hästar

Idag blev jag såå trött, måste bara skriva av mig lite!

Jag har en betes hage sär mina hästar går, innanför den så finns en åker som en karl tar hö på. För att han ska komma till åkern måste han köra genom hagen så det finns en öppning på båda sidor.

För tre dagar sedan var han där och slog hö, när han åkte därifrån lämnade han båda grindarna öppna plus att han körde sönder ena grindstolpen. Som tur var gick inte hästarna där den dagen.

Dagarna har gått utan att han varken sagt till eller lagat, så vi gjorde det själva igår och släppte tillbaka våra två "shettisar". Idag när vi kom hem såg vi att grinden var öppen igen och hästarna var borta, då har han varit dit och vänt hö, och inte stängt efter sig.

Jag blir så trött!!!

Pheobe
0

Du måste säga till honom, det kan ju hända allvarliga saker

IdaS-A
0

#0hittade ni era hästar?

andaloce
0

Jag blev så arg när jag kom hem, brukar sällan kunna skälla på folk, men jag ringde honom faktsikt på mobilen och hans "tjej" svarade. Erik som han heter var inte anträffbar, så jag frågade om det var han som hade vänt hö idag, och det var det ju såklart. Då frågade hon mig om det var våra hästar som var lös! ja det är klart, när man lämnar grinden öppen sa jag. Så talade jag om att vi var väldigt arga på honom, och hon skulle framföra det.

Få se vad som händer.

andaloce
0

Hästarna stod och åt klöver  på grannens ridbana, men det tog ett tag innan vi såg dom….

sanne
0

Tur att ni fick tag på dem, folk tar inte alltid hänsyn dessvärre. Förra sommaren åkte det flisbilar genom grannens stora beten o 4 stutar kom lös, dom var borta i 2.5 veckor innan dem fann dem i skogen, jätte svultna.

Du borde verkligen göra klart för dom vad som kan hända, o be dom vara uppmärksamma på att stänga.. jobbigt o gå ur traktorn 4 gånger…

AusaBausa
0

har haft småtjejer vid stallet som gått in till hästarna o sen låtit repen ligga på marken utan o stänga igen..Grr, blir så arg! Inte mina ägor så kommer de ut kan de förstöra för ägaren samt skada sig själva! Hoppas aldrig de vågar sig dit igen…har sagt  till dem att det är privat mark o att det kan polisanmälas av ägaren…Usch vad hemsk jag är men det är mina hästar det handlar om!