Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 26-efterlysningar
Läst 1199 ggr
Oldhaunts
0

Efterlyses: Info om 3 shettisar i Borås!

Jag efterlyser information om tre shettisar som ska ha funnits på en bondgård i Borås (tillsammans med b la några Haflingerhästar, kor osv). Exakt vart gården ligger kan jag inte svara på, men det ska finnas en hunduppfödare i närheten. 

Jag söker info om:
Bella - 90-95cm i manken och svart.
Filippa - 90-95cm i manken och svart. 
Figaro - 105-115cm i manken och rödskäck.

Så som jag har uppfattat det gick de tre ihop året om och något föl föddes varje år, fölen såldes för runt 800kr utan stamtavla eller pass. Om namnen är deras riktiga namn eller endast smeknamn vet jag inte. Samtliga ponnyer bör vara födda någon gång mellan 1975-1989..

Känner du till något om ponnyerna?

Annette
0

När fanns de på gården? Med tanke på födelseåren är det kanske tveksamt om de ännu lever.

Förmodligen är de väl inte registrerade, men har du letat i webstamboken?

Oldhaunts
0

Jag tror inte att ponnyerna lever i dagsläget, det jag är ute efter är att höra om någon känner till något/har bilder på ponnyerna. Fick information om att det inte har funnits några ponnyer på gården de senaste 8åren av personen som hade info om att det är därifrån min ostammade shettis kommer och nyfiken som jag är så vill jag ju gärna veta mer ;)

Jag har sökt i webstamboken men vet inte alls om jag har hittat rätt hästar. Sen vet jag inte om namnen endast är smeknamn eller om det är deras riktiga namn heller så det blir ju svårt hur jag än vrider och vänder på det..