Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1313 ggr
Linnea
0

Sidostycken

Har lite tränsproblem. Mina träns i strl ponny är för stora för mitt russ när jag har hackamoret på. Jag kan inte korta upp sidostyckena tillräckligt. Jag skulle behöva sidostycken strl shetland. Är det nån här som har sidostycken att sälja för en billig peng? Svarta ska dom vara.

Skynda långsamt så går det fortare.

Marie Claesson
0

Om du skickar mig ett vadderat frankerat kuvert, kan jag skicka dig ett par. Vad har du för färg på spännena?

PP
0

Ett tips kan vara att mäta bredden på nackstyckets remmar, eftersom remmarnas bredd kan skilja beroende på träns. 😉

hippoteket
0

eller åk till sadelmakaren och be denne korta sidstyckena 5 cm…

PP
1

#3 Det kan ju iofs vara onödigt om tränset ska användas med vanligt bett igen.

hippoteket
0

Mja, kortar man av 5 cm så brukar det ändå finnas flera hål kvar på längden att vifta med. Jag gjorde så med ett cobträns för en attans massa år sedan och det tränset används nu på mitt fullblodssto…

Linnea
0

Jag har ännu inte köpt något träns till detta, ska ha ett nytt då jag enbart har bruna och hitta sidostycken i samma bruna nyans orkar jag inte leta efter! Ska kanske skaffa tränset först..

Guling
0

#6 Varför inte köpa ett träns i storlek Shetland (eller ev mini-) & bara byta pannband & ev nosgrimma om det behövs… 👍

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

Linnea
0

Jo, tänkte det först. Vet inte vilket som är lättast, snygga pannband kostar ju som ett helt träns nuförtiden…

Oldhaunts
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Jag använder storlek Shetland till min shettis hackamore (med bett har han tränset längst ut, med hackamore längst in)..

Köp ett begagnat träns eller på rea så sparar du lite pengar och får ett träns som fungerar till Hackamoret, jag brukar köpa träns till min shettis på rea för under hundralappen ;)