Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 414 ggr
sanne
0

God Morgon 22 Juli

Vaknade till ännu en dag med sol faktiskt, men som vädret verkar ska det mulna på o regna i em. Det ser inte ut som om vi kommer iväg till Bluemull idag heller tyvärr, men vi får väl åka själva ut en dag senare..

idag ska det tränas lite social träning med killarna och lite trimmande på de ston som ska till premiering nästa vecka, sen väntar ju Nossebro oxå.. kankse ska träna Beyla att gå i grimma.. ja ja mycket man ska hinna . Nu ska jag ta mitt kaffe o sätta mig på trappan i varje fall.

ha en bra dag

zettan
0

morrn morrn

här är man uppe och precis ätit frukost. Soligt väder. Ska strax bege mig till stallet. De väntas mer stängsling och de känns i ryggen sen i går med släggan och spettet. MEn men alla hagar ska anpassas efter mina småbusar.

Sen ska hästarna trimmas. Kankse Zettan ska få bli riden lite idag. Ja ja vi får se hur varmt de är. Rosa ska i allafall tömköras.

Sen blir de att cykla hem från stallet. Sen lär ja vara väldigt trött. Väntar på att ett viktigt mejl ska komma också. Men de kanske inte kommer idag.

ha en bra dag alla

ElisabethA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Har precis laddat ner bilderna från gårdagens bröllop. Min syster var fantastiskt vacker. Lägger in en bild på bruden och hennes irländske make.

Dagen kommer att bli hyfsat hektisk. Många av de utländska gästerna (från nio nationer!) behöver skjuts till Kastrup lite senare idag och jag misstänker att en hel del av turerna ligger på min lott… Jag ser fram emot nästa vecka som kommer att bli sommarens enda semestervecka. Då ska jag ta det lugnt och bara pyssla med hästarna Skrattande 

Hoppas alla får en härlig söndag!!

andaloce
0

God Morgon.

Här verkar det bli en väldigt varm dag, typiskt när man ska ta in hö! Det är nästan så man hoppas att det ska mulna på lite inför eftermiddagen.

Ha en trevlig söndag!

Frickan_mary
0

God Morgon

Idag ska jag köra 4 hästar. Fast får se hur det är med Ijors sår , han har fått ett "litet" sår på bakbenet, han är inte halt längre så det borde gå och longera han iallafall.  Vart ju på 100 års fest igårt, mamma fyller ju 40 i November och Mormor fyllde 60 i februari, så dem hade 100 årskalas, det vart kul fast det jobbigaste vart ju dagarna innan när man skulle sätta upp alla tälten och duka och sånt, men nu är mamma och dem och tar ner tältet;)

neej nu måste jag ut och göra lite i stallet, ha det bra!

Hanna-D
0

#2 Vad fin hon var! Kul att det blev lyckat. Får man se en bild på dig också kanske?Glad

ElisabethA
0

#5 *hehe*skulle inte tro det Räcka ut tungan Fast mamma kommer nog att lägga ut en bildserie på hemsidan under dagen och där slipper jag nog inte vara med.

AusaBausa
0

God middag!
Så fin syster var #6!

Här har vi det riktigt grått o trist o blåsigt…. bara väntar på regnet som ska komma…ska till Tosselilla i morgon så hoppas det kommer i dag så det försvunnit till dess…

Annars ska vi bara ta det lugnt, iallafall jag. Johan o svärfar sätter in vår nya ytterdörr..så ngn får jobba iallafall ;-) men inte jag.

Ska skjutsa minsta killen på barnkalas om ngn timme o minstingen har kompis här så det finns väl o göra ändå..

Hanna-D
0

#6 Jag ska hålla ögonen öppna på hemsidan Glad

Charlotte-J
0

God Middag!

Idag ska jag och tjejerna fortsätta med ridningen av Socker. Ja, eller jag ska vara med och ha "koll" på vad som händer. Sen väntar mera hagbygge, snart drömmer man väl om att hota hål och slå stolp. Jag slipper visserligen de mest fysiska momenten men jag är ju ändå med.

Amor vincit omnia Kyss

Rubiinen
0

God middag. Vaknade vid 12, kom hem igår vid 23 efter att ha varit nere i Linköping o tävlat när RKS hade tävling. Riktigt kul, hade kanon väder hela dan. Men man blev helt slut av att vara i värmen hela dan, o ja somna som en stock när ja kom hem :) Ida ska ja inte göra så mkt.  Ska förmdligen upp till stallet :)

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Här regnar det som vanligt och enligt väderprognosen ska det komma närmre 50 mm under dagen/natten. Bara att hoppas på att det inte blir översvämning i källaren igen nu när vi äntligen fått gjort i ordning det mest efter förra gången.

Rapsen är iaf färdigtröskad efter att ha kört ända till 4.30 morgonen till igår. Då kom det en regnskur som hindrade oss från att ta det sista som vi dock fick avtröskat igår eftermiddag. Hälften är torkad och den andra halvan fortsätter vi med nu och den bör vara klar innan korntrösket kommer igång.