Nuntorp 26maj 2013
Nu är det snart dags för årets första utställning i väst. Och den kommer vara på Nuntorps Naturbruksskola i Brålanda. Domare Håkan Erlandsson
Sista anmälningsdag är 29 april.
Och vi söker även sponsorer. Pm här eller mail pet.jakobsson@telia.com
Propp finns på www.shetlandvast.se

Champion hingst sponsrad 🙂
Någon mer?

Jag måste bestämma vad jag ska ta med för hästar bara. Men skulle vilja sponsra bästa 3 åriga sto.
Hej Petra,
Jag sponsrar gärna Champion sto :-)

Tack #2,3🙂

Putt

Petra, är det ok att vi sponsrar Bästa 3års sto ??
Sanne, skulle inte du ställa något 3-årssto 😉

Nepp Pia, de blir ingen 3åring från mig…
:-) då får väl jag ta med en 3-åring…. 😉

#6 Helt ok🙂
Som det ser ut så kommer vi med en minivalack 6 ev kan vi sponsra en klass vi med:)

# Vad kul att ni kommer🙂
:) Vi ser fram emot en utställning i Väst iår igen!!
Jag såg att en gammal tråd på Nuntorp utställning hade kommit upp…. tänkte att jag uppdaterar denna så det inte blir några missförstånd ;-)

Putt🙂

putt🙂
Showspray kommer att finnas på plats!!
Hos oss kan ni handla Glans-sprayer, Schampo och andra produkter som man "måste" ha till utställningen.
www.showspray.se
Vart hittar jag den separata proppen för Klass 21R, 21K och 22 ???

#18 Den kommer på hemsidan under dagen🙂

Putt🙂

Någon mer som vill sponsra?🙂
Nu har vi anmält oss till utställingen🙂Visingsträningen i Färgelanda var mycket trevlig och vi har lärt oss vad vi skall försöka visa.
Med vänlig hälsning
Pudlan

# 22 Vad kul 🙂!
Nu trillar det in anmälningar varje dag🙂. Tänk på att sista anmälan är den 29 april
Har bara en allmän fråga ang ponnier på utställningsplatsen..Är det vaccinations krav på dom ?

#24. Nej
Hade tänkt att anmäla men fick nu ögonen på att det skulle vara utomhus oavsett väder, känns så där med tanke på gräs och ev regn.
#0 Hur kommer det sig att ni inte får flytta in om det blir dåligt väder?
Veritas odium paretFörvånad

#26 det är pga att skolan själva skall ha ridhuset.
#27 Ok, tack för snabbt svar! 🙂
Undrar hur många som har anmält sig till utställingen?
Med vänlig hälsning
Pudlan

Nu finns katalogen i webbstamboken 🙂
Ska bli så kul :) ska ställa vår ovisade 4-årige hingst.
Jag skall sponsra bästa veteran!
Har lite panik över att det skall regna hela veckan innan söndag! vi har varmvatten på solceller nu på sommaren. så vi får väll köra lite pellets så ruben kan få sig ett varmbad! Men vi har genrepat badrutinerna enligt tråden om badning!
Inte har jag hunnit köpt ett utställningsträns heller,
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
Antar att det kanske inte bara är vi som har lite mycket päls kvar av vinterpälsen? Borstar som en galning🙂
Med vänlig hälsning
Pudlan
Hej alla! Lycka till i helgen :) hoppas få se massa fina shettisar :)
En lite nyfiken fråga bara, när börjar bedömningarna? tänker ta oss en tur upp o kolla hur en utställning går till. för i sommar kommer vi kanske ställa våran lille herre, o man vill ju inte komma helt grön :)
kanske de finns ngn här som kanske har lust att berätta lite på plats hur de går till. har ju varit på utställningar för måååånga år sen, men ha nog glömt av allt :)
Som sagt! Lycka till
Oppps!
Nu såg jag tiden :)
Ngn som vet hur länge de håller på då?

#35. Det är omöjligt att svara på hur lång tid en utställning tar.
Jag kommer dit och fotar ett par timmar på dagen om vädret tillåter, så finns intresse kommer det upp bilder här senare under söndagen. :)
Har PM skickats ut? Jag har inget fått.
ja jag har fått det iaf
#34 o #35.
Vi kommer att vara uppe hela dagen men har tvingats stryka 2 av våra hästar pga sjukdom men jag skall heja fram Malin med vårt senaste inköp. Vi ger gärna de råd vi kan, för det var väl mina hästar du var med o ställde ut för sådär 100 år sedan??? Har ett minne av en maskerad klass mm där du var väldigt tjusig. Dock har även vi lärt oss mera sedan dess…..
Tror din Lorenzo kan bli väldigt bra för han slog ju min Asse i föl klass några gånger o Asse har ju fått ganska bra resultat beroende på olika utvecklings stadier under sin uppväxt. Kul att få se dig! O jätte välkommen in i Shettis världen!

Anmälda hästar finns på webbstamboken och jag kommer skriva här vilka hästar som strukna men man måste sms mig eller Marie om man skall stryka sin häst. Man kan inte gör det här.
Klass 4 nr 2 Cinderella
Klass 8 nr 17 Hannigarth Just Dat
Klass 9 nr 39 Ivars Idol

Klass 14 A HRE Zetland Struken

Tack Annette! Du är en pärla❤️!

Klass 4 nr 4 Struken
Klass 6 nr 10 struken
Klass 8 nr 13 Struken

Klass 13 A nr 23 struken
Klass 15 nr 36 Struken
Men vad tråkigt att det är så många strykningar 😕
Oj så många fina ponnis :) Nu har vi lite mera kött på benen Tack Malin för en trevlig pratstund, o alla tips synd Bara vi inte kom tidigare o fick se lilla Ponnin i gräset :) Ja du Assim :)) klart de va dina hästar:) Tänker du kanske på en skidåkare :) Fniss. O tur man blir äldre o lär dug mera, Man är aldrig fullärd :) Nu blir de till att öva hemma på lite saker Så vi kan visa Lorre :) Ska bli välldans kuligt :) Helle