Ändring i passet!
Så, nu vill jag bara klargör lite här så jag gör rätt INNAN jag skickar iväg passet.
Pållen är numera valack och detta ska ju föras in i passet, jag vet att jag skrev ett inlägg om detta på det andra forumet,men minnet är kort. Givetvis kommer jag skicka brevet Rek. ska jag skicka med en lapp där jag skriver att ha är katrerad & att det är det som ska ändas..eller hur gör jag?..sen tänke rjag lite på det här med hur pass lång "väntetid" det är innan man får igen passet…med tanke på alla nya pass osv som är på G, någon som vet?!?? ..och var gör man om hästen blir sjuk när passet är iväg för ändring…då kan man ju inte föra in vilka ev. mediciner han fått osv.
Så..hjälp en stackars förvirrad skåning!
//Becky
Åtminstone min veterinär har inga problem med att fylla i vaccinationer (medicineringar borde väl gå lika bra) i efterhand, hon skriver upp det på ett separat papper och fyller i när hon kommer nästa gång.

Du skriver ut en blankett från Webbstamboken, och anger där vilken ändring som skall göras. Sedan skickar du in detta tillsammans med passet til lstambokföraren. Om det har samma prioritet som ägarbyten så kommer nog passet tillbaka ganska snabbt. Om det inte har det, så kanske det handlar om månader innan du får passet - i värsta fall. Jag rekommenderar fortfarande (svarade i gamla forumet) att du väntar till det blir lågsäsong för stambokföraren.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#1 Så gör vår veterinär också, man får ett vaccinationskort som är tillfälligt tills passet kommit .
Jag skickade in passansökningarna i oktober och ännu har inga pass kommit åter , bara fölisarnas pass men inte de vuxnas.