Amma finnes!
Mitt Shetlandssto förlorade idag 28/5 sitt två dygn gammalt föl. Hon är utom sig av sorg! Hon är en mycket god mor med mycket mjölk. Finns i Årsunda, Gästrikland. Fölet fick syrebrist i födseln och stoet är fullt friskt! Lekkamrat finns i samma ålder och storlek. Stora hagar. Med vänlig hälsning, Johanna 0722-132673
Åhh vad sorgligt… jag hoppas det löser sig, hade ju varit underbart om hon kunde få en adoptiv-bebis….
Usch vad tråkigt!
Har du anmält ditt sto till Ammajouren?

Ja fy det är en mardröm! Stackars mitt sto, hon hade så otroligt starka moderskänslor. Till och med på Strömsholm sa de att de sällan sett nån som ar så mån om sitt föl 😭. Tar hem henne imorgon när hon fått sörja sitt döda föl ett tag.
Ja jag har anmält till Ammajouren men ännu inget napp. På deras lista fanns det massa ston. Så sorgligt, sånt här ska inte ske och ändå gör det.
Ja ursch! Stackars henne! Man kan ju bara tänka tanken om man själv skulle…. Finns det inte något som man kan ge henne som gör att mjölken sinar? jamenar om ni nu inte hittar något föl? Finns det fler ställen att nödropa på? FB??!!