Uträknad Hösilage analys
Nu har jag fått hem analys rapporten på hösilaget min häst äter, men för mig som inte vet så mycket om just Hö/Hösilage fattar jag inte hur jag sen ska se hur mycket kg per dag min polle ska äta? Ska jag kolla hennes vikt eller hur gör jag?
Testa att lägga in i detta programmet http://www.hastsverige.se/foderstatsprogram.html
lurvponnyn.vimeddjur.se

Just de här gör att man blir nervös för att skaffa häst.
#2 hur menar du?

det verkar svårt att räkna ut vad dom ska äta och det verkar jättenoga. jag gick djurskötar kurs och vi gick igenom lite om hästar och då verkade det svårt , inte dom med hund eller höns :) bara skopa upp .
man som det verkar ska blada sitt egna foder idividuellt till varje häst. gör mig rädd att göra fel. ;)
#4 vi har just nu 10 shettisar och 3 varmblod och 2 nordsvenskar på gården, alla äter grovfoder som inte är analyserat mer än med ögon och näsa och ingen av dom dfår heller någon form av kraftfoder. De får mineral/salt Sten. De får Hö och hösilage. Ålder på dessa hästar är 1-23 år så, vissa tränas hårdare och vissa går i avel, en ska ev starta på travet strax och andra bara går och mår bra i hagen. Så man behöver inte alls göra de svårare än man behöver! Som med alla andra som äter, blir man tjock minska intaget, blir man mager ät mer! Så skaffa häst du med :-D