Rockelstad 8 juni
Hög tid att anmäla till Shetland Öst!

En allmän fråga: Hur fisigt är det med intyg för rakad ponny den här tiden på året? Det är ju möjligt att det fortfarande syns att ponnyn varit rakad i vintras om den inte hunnit fälla av helt. 😮
Jag vet inte hur hårt man ska hålla pa intyg. Hur gör ni i nord?
Syns det inget är det ju ändå ingen som ser nåt 🤔
Medarbetare på djurskydd.ifokus

#2 Jag vet faktiskt inte om det varit aktuellt… Vi har också sällan utställningar i juni.
#3 Hinner de fälla av är det ju inget problem, men mina brukar inte vara helt klara med det förrän runt midsommar.
Skulle ju vara trist att bli oplacerad för att man vid anmälan tror att de ska ha sommarpäls vid utställningstillfället. Kanske lika bra att skicka med ett intyg - better safe than sorry?

I år tycker jag det är extra sent med fällningen. Kanske inte så konstigt med denna sena vår men roligt ser det inte ut :(
Skicka med ett intyg du Pernilla! Det kan väl inte vara SÅ stor fara med klippningen den 8 juni?
#5 Mina har varit extra tidiga just i år… märkligt
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Detta hade jag glömt!
Anmälan hamnar på posten imorgon, men vill säkerhets kolla med er kunniga. Visst hamnar mitt 3:åriga sto i klass 8 och min tant (10 år) i klass 13?
Kan jag köpa nummerlapp på plats? Har lyckats slarva bort mina…
Treårssto i klass 8 - JA
Tanten i klass 13 -JA
Köpa nummerlappar på plats - JA
Välkommen!!
Toppen, tack!

Finns det möjlighet att hyra box och sängplats även i år?
Hejhopp, hur är det med ston som är betäckta 2013 som inte längre är dräktiga, kan man anmäla dom ändo ? eller räknas dom in som dräktiga för att det står i webbstamboken ?
Förstår ni mitt dilemma ?
Vill gärna anmäla till Rockelsta ???
jag menar betäckta 2012 och som skulle ha fölat 2013 🤪

Proppen lyder " Ston som skall föla 2013 får inte vara med".
Det tolkar jag som att om du är säker på att hon inte är dräktig får hon vara med.
Anette - du får kontakta Rockelstad ang bed and box.
www.horzeworks.se
#13 Om du är absolut säker på att stoet inte är dräktigt kan du anmäla.
FEL ADRESS!!! www.horseworkz.se ska det vara!!!
#15 Tack för svar, jag är absolut säker, så då anmäler jag , va kul !!!
Hur länge kan man anmäla??

Anmälningstiden utgår i morgon 24 maj enligt proppen.
Vi har inte fått så många anmälningar så skicka på!!

Jag kan tyvärr bara bidraga med en eftersom jag nog får åka ensam.
Men den borde ha kommit om inte posten slarvat bort den.

Jag la mina 2 anmälningar på lådan idag.
Jag betalade in två i går och postade anmälningarna i morse, hoppas utställningen blir av!
Ja skicka iväg två igår.. små ullbollar.. 😃
Har åxo lagt 2 på lådan 😃
Och betalat via internet banken, om pengarna kommer in på månd gills anmälan ändo ? Hoppas det !!!!
för att vara lite tydliare 😉 - har betalat idag men är rädd för att pengarna inte syns på rätt konto förens på månd.
Funkar det ändo ?

#26. Det brukar gå bra.
#26 Inga problem!
Idag kom 20 anmälningar!!
Precis nu har jag skickat bekräftelsemail till ALLA som anmält. Har du inte fått något mail idag, hör av dig till mig snarast!!
marieclaesson2010@hotmail.com
Betalt och postat idag.
Veritas odium paretFörvånad
Är det för sent att anmäla? Var ligger det? Jag bor i Linköping. Får i morgon hem ett treårigt sto som jag gärna vill visa, är helt novis om Hur det går till så har nog miljoner med frågor!

Anmälningstiden utgick förra veckan.
I ovanstående länk hittar du fler Shetlandsutställningar längre fram i sommar. Då har du tid att lära känna din ponny och sätta dig in i hur en utställning fungerar.
Tack
Du är välkommen att anmäla till utställningen!! Jag pmar dig.

Flexibilitet och kan-jag-så-gör-jag är något som verkligen är ett stort +.
Stor eloge till dig Marie ❤️
Tack Anne!! Det värmer!
Vart ligger Rockelstad?

Sparreholm, utanför Flen i Södermanland.
Ah det va ju inte så jätte farligt långt från Linköping, även om det är en bit! Måste kolla upp så jag har man och bil hemma. Har jag det så anmäler jag mitt lilla sto direkt!

#39. Du får nog skynda dig att bestämma dig. Anmälningstiden utgick för en vecka sedan och det går nog inte att efteranmäla hur sent som helst.
Såg nu att katalogen för utställningen ligger ute i webstamboken! 👍

Det står i proppen att katalog delas ut på plats. Övrig info man behöver veta, kommer det på posten eller via mail?
#42 Jag har skickat mail med info till de som anmält. Om det är något annat du undrar över kan du maila mig!
marieclaesson2010@hotmail.com

#43. Tack, mailet har kommit.

#43 Vad jag förstår så sker mätning löpande under hela dagen? Perfekt i så fall!

#43 Marie - se ovan, är det löpande mätning? 🙂
#46 Svar: JA!!
Löpande och löpande - jag föredrar om dom står still!🤪

#47 Ha ha 😃
Jag tycker att det är dåligt att inte lägga ut vare sig katalog eller vägbeskrivning på hemsidan. Alla kanske inte hittar.
Kan man få en adress att skriva in på maps i iPhone?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Försök med Rockelsta Sparreholm. Det fungerar på Hitta och Eniro.
#51 tack!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Ingen som har resultat??
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Lämna eventuella resultat och foton i denna tråd.