Små insektstäcken
Jag söker efter små insektstäcken (eksemtäcken) i strl 85-95 har sett att några firmor har i storlek 105 men ej mindre.Var kan jag hitta dessa ?
Boett har små täcken från stl 80 cm. www.boett.com
Tack Anna! för ditt svar. De ser jättebra ut kanske lite för mycket pengar 1600:- för ett täcke med halsskydd. Vi har periodvis väldigt mycket knott , mygg, och broms när dessa kommer. Tar in tjejerna och lilla prinsen de nätter när det är för mycket knott.

Börjes har ju från 85.. 335kr, funderar själv på att testa men hade ju varit fint om ngn testat det, så man vet strl och hållbarhet :-D

hm, den länken funkade dåligt.. men gå till 'Täcken'och sen 'svett och sommartäcken'. längst ner på första sidan

Tråden är från 2006 så jag vet inte om ester fortarande letar…
#5 Nej, men Angel gör ju… 😉
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!

Kanske bättre att skapa en ny tråd isåfall.
har den från börjes höll inte ens en sommar 😮
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

#8 Tack!
Jag har bla dom billiga från Börjes, har haft dom i flera år, är väldigt nöjd. Dock tror jag inte dom håller så bra på en häst med exem som kliar sig ordentligt.
Mina shettisar är små, runt 93 cm, den ena har ett Börjes 85 cm och den andra har ett från Bole 85 cm. Tycker det är bättre passform på det från Börjes.
Vad tillverkarna inte tänker på verkar vara att de flesta har faktiskt träd och/eller buskar i sina hagar. Och har man detta så får man räkna med att få sy ett antal gånger under säsongen för knott,mygg osv.. Oavsett tillverkare,men enligt min mening så håller Boetts täcken bäst och skyddar dessutom allra bäst. Andas mycket bra och torkar snabbast.Visst kostar de en del i inköp men det är dyrt med eksem hästar😕
horze annonserar ju ideligen om sina täcken! och jag har också funderat på om de verkligen håller för att gå i skogen med!?
#12 Förtydligar för säkerhetsskull, det är inte Horze täckens hållbarhet jag undrar över utan rent allmänt!!

Har inte eksem på ngn.. men ibland tycker jag så synd om dem med alla jäkla mygg :( Vet inte om hästarna föredrar täcke, men vet ju inte förrän man testat
Jag är jätteledsen men jag måste bara säga att varje gång jag läser rubriken så tänker jag på små små täcken som man lägger på skalbaggar! Det är nog något fel i mitt huvud 😃
lurvponnyn.vimeddjur.se
#15 😂😂
Jag beställde nyligen ett i stl 85 från BOLE. De hade två olika att välja på, mellan 600 och 700 kr.
Vad gäller om hästarna tycker det är skönt med insekts täcken kan jag säg att min eksem grabb mer än gärna ville att jag skulle dra på honom eksem täcket.Han blev en helt annan gosse när täcket kommit på.Från hysterisk till lugn cool grabb. Så nog tror jag de tycker det är en lättnad att slippa alla stick.
Bra att tråden är återupplivad tycker jag. 👍
Vill gärna veta om flugtäcken fungerar. Hur hållbara är dem?. Har inget behov av dem men gud så mkt knott det är här, så jag tror alla hästar gärna vill ha skydd!