Lyktans Penny har fölat
Så har det så efterlängtade fölet kommit, idag kl 14,10 nedkom penny med en son & jag är sååååå LYCKLIG över denna lilla kille..
Det blev en hektisk eftermiddag sen han kommit på benen, det visade sej att penny inte alls ville släppa till någon mjölk till honom (hon är förstföderska) så efter att ha kämpat i några timmar så gav jag till sist upp & mjölkade henne själv så gott det gick så pass att han fick i sej råmjölken..
Jag vill rikta mitt allra största TACK till May, anna & marie för att inte tala om min underbara matilda som kommer som ett skott & alltid ställer upp när jag behöver hjälp..TACK may för att du har stöttat mej under dessa jobbiga timmar men du känner mej väl e dessa år så du vet vä hur nojjig jag blir
& TACK anna för att du tog dej tid & ringa mej det värmde enormt mycke..Jag har sagt det förut & ja säger det igen VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN MINA VÄNNER!!!!!!!!!!! Ni är TOPPEN..
Kort kommer bara jag hinner lägga in dom på datorn nu ska ja ut & snosa på honom igen 

Grattis Carina!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Grattis igen till lilla fölis!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Stort grattis till fölisen

Grattis!

Grattis till den lilla
Grattis o ta lite kort så vi får se undret vi med :)
Grattis!
Vore kul att se ett kort.

Stort grattis!

Ett jätte grattis till fölis !!

Grattis! Vill se.
Grattis

Ett stort Grattis.
Stort grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Grattis igen Carina, och tack för dina fina ord. Är det inte det vänner är till för? Hoppas det har rett ut sig nu.Hur som väntar jag också på bild på underverket. Synd att det är så långt mellen oss, tänk om man bara kunde kvista över.
Grattis Carina!

Grattis! Skönt att allt gick bra!
STORT GRATTIS CARINA OCH INGVAR 
Vad skönt att allt gick bra och vilken tur att du fick se Penny och hennes vaxproppar där i hagen så du kunde ta in henne i boxen.
Ska bli roligt att se bilder på lilla underverket.
Kram Pia

Stort Grattis Carina och skönt att det gick bra .
Grattis!! Vad Kul att du fick folis, skont att allt gick bra till slut!

Och en till

Vilken goding! Grattis!

Sicken liten sötnos Carina *ler* men har hon inte fölat lite för tidigt eller för hon skulle ha i början på april var det inte så ? om jag kommer ihåg rätt. Så skönt med nu slipper du ju alla vak också *S*

Helt underbar liten kille
hoppas han äter själv nu o du får en lugn natt
åååååå vilken söt plutt, man blir ju helt fölsjuk nu ju.

#26 jo det stämmer att hon fölade lite tidigare, tiden skulle gå ut nästa fredag den 28 de så det skiljer ju inte så mycke..Men tänk va klok hon är penny hon sprang som en tok i hagen för att hålla värkarna tillbaka, när jag fick se henne så kunde hon inte stå still utan kom bara fram & visade mej baken & då fick jag se vaxpropparna, sen gav hon till ett gjädje pip & sen bar det av i full galopp igen så snön yrde om henne, då misstänkte jag vad klockan var slagen så det var bara & springa in & hämta grimman då var kl 13,30 & lille gossen är född 14,10..

#27 ja nu äter han själv tack & lov, men oj va rädd jag har varit har ju aldrig varit med om någonting sådant förut, men tack vare mina underbara vänner så fixade jag även detta.

#30 Det kan ju hända att det blir så , för det gör ont när de ska dia för att juverna är så fulla och mer vanligt bland förstföderskor då , jag har varit med om att vi faktiskt fick bremsa ett halvblod en gång så fölet hade en chans att komma nära och när de väl hade fått dia en gång sen var det inga problem.
#30 usch jag vet precis hur det känns när inte fölis äter, det är hemskt! Härligt att höra att allt är som det ska nu.
Lycka till med honom!